יש גבול לחוצפה?

ב־2.1.2008, מאת ארתיום; פורסם תחת: כללי, הכל מלבד מחשבים; ‏10 תגובות

האם יש גבול לחוצפה? המרצים: "תזכרו מי הרס את השנה". מרצים שסירבו ללמד סטודנטים שמשלמים ממיטב כספם כדי לקבל השכלה גבוהה, מטילים את האשמה על כל אחד חוץ מעצמם. שאלות רבות עולות בנושא:

  • מדוע הם הפסיקו רק ללמד ולא עצרו את המחקרים שלהם. "הם קצת שובתים -- הם קצת בהיריון"?
  • מדוע הם בחרו את העיתוי הגרוע ביותר -- במקביל לשביתת המורים?
  • במי הם פוגעים כשהם שובתים? (גם כן שאלה רטורית...)

ובנוסף להכל, בקמפיין הפירסום שלהם הם מעיזים להאשים מישהו אחר מלבדם -- צדיקים בסדום.

נמאס... רוצים ללמוד.

תגובות

sunflower, ב־4.1.2008, 18:26

צריך לפרסם באתרים של האוניברסיטאות !!!

nabash, ב־4.1.2008, 20:09

הרוב לא מבינים, על מה המאבק בכלל וגם בפוסט הזה אתה מחטיא את המטרה. אולי דוגמה תבהיר. למה שמשהו יהיה מרצה או דוקטורנט למדעי המחשב? הרי אפשר לעשות פחות או יותר את אותו מחקר או אפילו השם ישמור ממש לעבוד בחברת הייטק. פרופסור במדעי המחשב שקול לסמנכ"ל פיתוח או מנכ"ל בוותק ובתרומה ל"חברה" אבל מרוויח פחות יחסית. המצב קיצוני עוד יותר במדעי הרוח, פרופסור לשירה מודרנית כמה הוא צריך להרויח? כמו פרופסור למדעי המחשב? על החברה (והמדינה) לספסד ולממנן לא רק את מה שמשתלם כלכלית בטווח הקצר. הנזק שיגרם אם יעצרו המחקרים הוא עצום ולא למדינה, את רוב המחקרים ממנים גופים חיצונים וחובת סיפוק התמורה ממשיכה למרות השביתה

ארתיום, ב־4.1.2008, 20:22

ראשית כל מספיק עם דמגוגיה, האנשים נשארים באקדמיה כי מה שהם עושים שם שונה לחלוטין ממה שעושים בעולם היי-טק.

מצד שני, לגבי טענת המימון, אל תשכח מי משלם על הלימודים -- סטודנטים.

אני לקוח, אני משלם עבור לימודים ואני מצפה לקבל תמורה לכסף שלי.

אגב, שיהיה לך ברור -- המרצים לא כללו את הדוקטורנטים לשביתה -- זאת שביתה של סגל בכיר בלבד שמצפצף על כל שאר האנשים באוניברסיטה.

כך שתסלח לי, זו דמגוגיה

johnny5, ב־5.1.2008, 13:46

ואחרי זה ור"ה יצעקו שהם הצילו את הסמסטר ( http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3486541,00.html ), הרי התאריך הזה, ה 13 בינואר, הוא תאריך פיקטיבי לחלוטין, לא עומד מאחוריו שום דבר פרט לחישוב מתמטי גרוע במיוחד. אני יודע שהלימודים שלי בשלוש שנים האחרונות היו מספיק קשים בלי תוספות (והיו הרבה תוספות כמו מלחמה, שביתת סטודנטים וסתם עומס טכניוני טיפוסי) אז אני לא רואה איך אני שורד אחרי שהם "הצילו" לי את הלימודים.

nabash, ב־5.1.2008, 23:22

ארתיום תתעורר, שכר לימוד של סטודנט לא מכסה את נייר הטואלט בשרותים של המחלקה ללימוד הסטוריה של ימי הביניים. המדינה מספסדת כל סטודנט ביותר מחמישים אחוז. ואין כאן דמגוגיה כל אחד בוחר בדרך מסוימת אם יתרונות וחסרונות, אבל אתה לא לקוח באוניברסיטה אתה לקוח במיכללה! אונברסטאות הן מכוני מחקר המכשירות חוקרים, על הדרך יש הוראה ואופס יוצאים כמה מהנדסים לשוק, זה שהם הרוב לא מצביע על כך שזו המהות של המוסד. מצד אחד יש חוסר צדק בשביתה הזו מצד שני... יש בעיה וחוסר צדק, אם זה לא יפתר אנחנו (העם) בבעיה.

DoK, ב־10.1.2008, 0:11

לא נותר לי אלא להסכים עם נעם (ולתקן כי המדינה מסבסדת). שביתת המרצים מוצדקת לחלוטין. החלטתם שלא להסכים לבוררות נבונה ונכונה (שאל את הרופאים שעדיין מחכים לבוררות שהובטחה להם בשביתתם לפני שנתיים ובינתיים אסורה עליהם כל שביתה נוספת ושיפור בתנאי עבודתם הנוראיים אין). יש כתובת לתלונות על השביתה - הממשלה שלא נקפה אצבע במשך חודשים ושמנהלת את מערכת החינוך בעזרת משרד האוצר במקום המשרדון המוזר ההוא לעיני ירושלים... אהה... סליחה... התחבורה... סליחה החינוך... לא בעצם אין משרד כזה בשנים האחרונות אז כנראה זה בכל זאת ירושלים.

ארתיום, ב־10.1.2008, 8:55

רגע,

המדינה לא מסבסדת את האוניברסיטאות ואת המחקרים (לפחות באופן חלקי)? המדינה לא משלמת לכל הסגל של האוניברסיטאות אלא למרצים בכירים בלבד?

בואו נגיד ככה, אתם שובתים? תסגרו את המעבדות שלכם ותצאו לרחובות ולא תגידו את הסטודנטים שהממשלה מממנת אותם חלקית אנחנו נדפוק אבל את המחקרים שלנו -- חס וחלילה.

בתור מי שלומד מאיניברסיטה וחרד לגורלה של השכלה הגבוהה בארץ, אני יכול להגיד, מי שפוגע היום בהשכלה הם לא הממשלה או משרד החינוך אלא... אירגוני מקצועיים:

  1. אגודת הסטודנטים שהרסה את הסמסטר הקודם. ולא קיבלנו כלום (למרות שיכלו לסיים את השביתה תוך שבוע עם אותם השגים). שכל האינטרס שלה זה היה אינטרס של מספר ראשי האגודה הבודדים שעשו להם קריירה.
  2. מורים שהרסו בגרויות לתיכוניסטים ויכלו לסיים את השביתה מקדם יותר בהרבה!
  3. ועכשיו מרצים בכירים שפשוט בחרו את העיתוי המפגר ביותר שיכול להיות ולמעשה הרסו לכל הסטודנטים את הסמסטר.

לא... מצטער, מי שהורס את החינוך בארץ זאת לא ממשלה אלא ארגונים שדואגים לאינטרסים פרטיים שלהם.

כך שכשהם באים ומאשימים ממשלה זו צביעות וחוצפה.

כמובן שאני לא אומר שממשלה הם חפים מכל פשע, אבל כפי שאתם יודעים כולנו אוכלים מאותו הסיר, התקציב הוא לא אינסופי... מישהו צריך לשלם על הכל. כך שאני בהחלט לא חושב שאם הממשלה הייתה נותנת שיפורי תנאים למרצים כשבעיית המורים לא נפתרה.

תפסיקו עם סיסמאות, תחשבו בהיגיון...

אני, בתור מי שלומד באוניברסיטה, יודע מי הורס את החינוך!

DoK, ב־10.1.2008, 17:13

בתור סטודנט שמגיע לאוניברסיה לא רק כדי לקבל תעודה של תואר ראשון ולצאת איתה לשוק העבודה אני מצטער לספר לך שתקציבי המחקר שהמדינה מקצה קוצצו בצורה איומה ונוראה בשנים האחרונות והיום רוב המחקר ממומן מכספים שמקורם אחר (מה שבין השאר מביא להטית המחקר ממדע בסיסי שמפירותיו אנחנו נהנים במשך שנים למחקר ישומי שמביא תוצאות מהירות למשקיעים). אני לא מוצא סיבה לעזוב את המעבדה שלי שעיקר המימון לה אינו ממקורות ישראליים בגלל שהמדינה מקצצת את התקציב שהיא מקצה לשעות הוראה. מדובר בזוטות שמי שבא לאוניברסיטה בשביל לקבל תעודת העסקה בעתיד לא יטריד עצמו איתן.

לגבי הטענות שאלה מעלה על אירגוני עובדים - 1. שביתת הסטודנטים הגיעה לתוצאות עלובות בין השאר בגלל שסטונדטים לא הכירו בחשיבותה ומסמסו אותה (אם אני לא טועה אז גם בשביתה ההיא לא תמכת). תוצאותיה היו סימן מצויין לגישת הממשלה למערכת החינוך שלמדה כבר אז שאוכלוסית סטודנטים גדולה מאוד רוצה ללמוד בשביל לסיים את התואר ולא רואה מעבר לזה. 2. הישגי המורים נפגעו קשות בגלל התערבות גורמים מהסתדרות שהגיעו להישגים פחותים בהרבה בשביתת הסתדרות המורים, לא יכלו להרשות לעצמם להראות את חולשתם אל מול הישגי ארגון המורים (שאינו קשור להסתדרות) וכמו במקרה של הסטודנטים גם כאן המדינה ניצלה את כישוריה ליצור סכסוכים פנימיים בגוף השובת (אחרי שאינסוף הכפשות אישיות ברמה הנמוכה ביותר נגד יו"ר ארגון המורים לא הביאו להתקפלותו). 3. עכשיו המרצים שובתים למען עתיד טוב יותר לאקדמיה בישראל שהפכה בעיני רבים ללא יותר מגוף מסמיך בדרך לשוק העבודה (ומי שבוחר להמשיך באקדמיה הרבה פעמים מעדיף לעשות זאת בניכר שם התגמול סביר יותר). הטענה על העיתוי ממש אינה ברורה ולכן אין טעם לעסוק בה (הרי השביתה נמשכת כבר זמן רב מאוד ובכל שלב בו היתה שביתה כה ארוכה המצב היה זהה.

נראה שאתה בוחן את הדברים מנקודת מבט צרה מאוד של תלמיד לתואר ראשון שעיקר רצונו לקבל את התעודה ולהמשיך בחייו השלווים מחוץ לאקדמיה.

עד כאן הססמאות ומכאן אתחיל לחשוב בהגיון.

ארתיום, ב־10.1.2008, 23:34

ראשית כך

תלמיד לתואר ראשון שעיקר רצונו לקבל את התעודה ולהמשיך בחייו השלווים מחוץ לאקדמיה.

צר לי לאכזב אותך אבל אתה טועה.

אני בא לאוניברסיטה כדי ללמוד, ולא בשביל תעודה. בתור מי שיש לו ידע רחב בתחום התכנות, אני יודע להעריך טוב מאוד מה אוניברסיטה נותנת ומדוע התואר נותן הרבה יותר מסתם "קורס תכנות"...

לא התעודה בפני עצמה לא מעניינת אותי, יש לי תעסוקה כבר הרבה שנים בתחום, שהתחילה עוד לפני שקיבלתי תעודת סטודנט...

אני מעוניין שאדקמיה תצמח כי הייתי רוצה לראות את עצמי עוסק במחקרים בתחום שאני כל כך מתעניין ואוהב ולא רק לפתור עוד בעיה סטנדרטית עבור חברת היי-טק או לכתוב עוד קטע קוד משעמם.

פשוט אני, רואה דברים באור שונה...

כיום שביתות והמאבק בצורה שהוא מתנהל גורמים הרבה יותר נזק הן באופן מיידי לטווח הקצת והן לטווח הארוך.

תשים לב, יש להבחין בין המטרות השביתה/מאבק ולבין הצורה בה הוא מתנהל.

וכן, תוספת שכר למורה או למרצה הם אינם פתרונות, הפתרונות הם רפורמות נכונות.

אני חייב לספר כמה יש פרופסורים שלא יודעים ולא רוצים ללמד. או כאלה שבכלל לא ברור איך הם עדיין נמצאים באקדמיה? עוד יותר יש מורי כאלה שאסור להם ללמד כי הם גורמים יותר נזק מאשר תועלת...

אפשר להמשיך. אם אתה רוצה לשפר השכלה גבוהה וחינוך אז במקום לדאוג לתוספת שכר למרצים בכירים צריך לדאוג לדברים "קצת" שונים.

DoK, ב־11.1.2008, 0:40

לימוד הוא מין מטלה שממלאים חוקרי האוניברסיטה אבל זו בהחלט לא גולת הכותרת של עבודתם. באותה נשימה אפשר גם לומר שזו לא ממש אות קין לפרופסור שהוא "לא יודע ללמד" ויש רבים מהם שגם בלי "לדעת ללמד" יש להם מקום של כבוד באקדמיה. בהמשך לאמור - הפסקת המחקרים שהצעת היתה גורמת נזקים גדולים בהרבה מאלו שיגרמו אם וכאשר יבוטל הסמסטר.

הוסף תגובה:

 
 כתובת דוא"ל לא תוצג
 

ניתן לכתוב תגובות עם שימוש בתחביר Markdown.

חובה לאפשר JavaScript כדי להגיב.

דפים

נושאים