Quo vadis, WordPress?‎

ב־1.4.2008, מאת ארתיום; פורסם תחת: תכנה חופשית, אינטרנט, תכנה ומחשבים, WordPress בעברית; ‏0 תגובות

אחרי הרבה זמן שלא נגעתי בהתקנת WordPress שלי החלטתי סוף-סוף לשדרג לגרסה החדשה והנוצצת 2.5. מבחינתי היא כוללת שני שינויים חשובים:

  1. היא סוף סוף לא תוקעת את הדפדפן הקטן והחביב "קונקי" עם כל ה-JavaScript המנופח שלה.
  2. היא כוללת ממשק ניהול חדש, שאני לא מרוצה ממנו בלשון המעטה.

נתחיל מהדברים הטובים: Konqueror

העובדה ש-Konqueror היה נתקע בכניסה ל-WordPress היה אחד הגורמים העיקריים שמנעו ממני להשתמש בו. לקונקי יש הרבה מה לתת למשתמש עברי: תמיכה בשינויי כיווניות עם ctrl+shift, בדיקת איות, קיצורי מקשים שעובדים וקלילות -- בעיקר האחרון. כמובן, עדיין נשארת הבעיה ש-TinyMCE לא עובד בו, אבל גם ככה לא הייתי מרוצה ממנו והחלפתי אותו בתוסף Markdown. בסופו של דבר, בממשק הפך להיות (כמעט) שמיש עם קונקי.

אבל בזה, כל ה"שבחים" שלי בערך ייגמרו.

האם אנחנו בעידן Web BloatWare החדש?

הממשק החדש כבד ומנופח ב-JavaScript. זמן הטעינה שלו בלתי סביר אפילו כשאתה גולש על רשת מקומית. השימושיות שלו לא משתפרת אלא דווקא יורדת.

למשל:

  1. בממשק הישן, כל הטיוטות הוצגו ישר בכניסה ויכולת תוך קליק אחד להגיע לעריכת הפוסט שעבדת עליו אתמול, היום צריך לעבור דרך "טיוטות -> לבחור את הפוסט שרצית.
  2. ברשימת התגובות האחרונות התוכן של תגובה אחרת אחרונה מופיעה בראש הרשימה:

    למה? אני בכל מקרה לא רואה את כולה, זה רק מסתיר לי מי בדיוק פרסם אותה, מי האחרון ברשימה ועוד.

  3. התצוגה בתפריט די משובשת, ב-Epiphany מילים "תגובות" ו"הגדרות" עולות אחת על השנייה, ב-Konqueror תת-התפריט הזה בכלל מופיע בצד שני ועוד.
  4. ניסיתי לשחק עם וידג'טים. הוספתי וידג'ט של תגובות אחרונות. אבל כשניסיתי להסיר אותו, לא הצלחתי! הזזתי שמאלה וימינה ולכל הכיוונים, גיגלתי בכל ההוראות המדויקות כיצד להסיר וידג'ט (ואני לא הראשון שנתקלתי בבעיה) סובבתי אותו לכל כיוון אפשרי... אין, הוידג'יט שלי היה תקוע ומסרב לרדת.

    כמובן, שבינתיים הוא הרס לי את כל הסרגל הצדדי המעוצב בקפידה. מכיוון שזה קרה בעשר דקות אחרי השדרוג ואף אחד עדיין לא פרסם הערות לכתבות, פשוט לקחתי את הגיבוי של בסיס הנתונים שעשיתי לפני השדרוג החזרתי אותו.

    מדוע זה היה כל כך קשה להוסיף כפתור קטן ופשוט "הסר"? למה צריך Drag & Drop לפעולה כל כך פשוטה?

להגיד שאני מרוצה מתוצאות השדרוג? לא כל כך, אם כי העובדה שסוף-סוף ניתן לעבוד עם קונקי די משמחת אותי.

Quo vadis, WordPress?‎

בהודעת שחרור גרסה 2.5 נכתב שיש שיפורים ניכרים בביצועי המערכת? בדקתי, לא זיהיתי שום הבדל (וכן בדקתי), רק ממשק המשתמש הפך למנופח יותר.

העובדה שיותר ויותר Ajax משולב במערכת די מפחיד אותי, בייחוד שהכלים הופכים לפחות אינטואיטיביים ובעלי פוטנציאל גבוהה יותר לבאגים.

מה יהיה? בזמנו בחרתי ב-WordPress כמערכת נוחה שאפשר בקלות להתקין אותה, היא כוללת הרבה הרחבות ופופולרית, אבל עם הזמן אני מגלה שהיא הופכת ליותר מסורבלת ופחות אינטואיטיבית משתמש קצה.

אני מחכה ליום שבו CppCMS תהיה מספיק שמישה על מנת לבנות על בסיסה את הבלוג שלי.

הוסף תגובה:

 
 כתובת דוא"ל לא תוצג
 

ניתן לכתוב תגובות עם שימוש בתחביר Markdown.

חובה לאפשר JavaScript כדי להגיב.

דפים

נושאים