מחשבות על המלחמה, או כל עם זוכה לממשלה שמגיעה לו...

ב־19.1.2009, מאת ארתיום; פורסם תחת: מצב בטחוני, הכל מלבד מחשבים, פוליטי; ‏3 תגובות

נגמרה המלחמה

האמנם? התוצאות החיוביות של המלחמה הזו הם:

  • צה"ל הראה שהוא מסוגל לפעול בצורה יעילה ואפקטיבית, החזיר את הרתעה במידה מסוימת.
  • שורות חמאס הידללו
  • חוסלו כמה בכירים בחמאס
  • ירי הרקטות הופסק לעת־עתה...

אבל, זהו בערך.

  • חמאס עדיין שולט ברצועה.
  • דרכי הברחת נשק לרצוע לא נחסמו --- כמה זמן ייקח לחפור עוד מנהרות? (אל תשכחו שהם אמצעי הכנסה מעולה).
  • גלעד שליט עדיין בשבי
  • הפסקת אש חד־צדדית נותנת כל לגיטימציה אפשרית לחמאס לטעון לניצחון מורלי שלהם (ראיתם מישהו בהיסטוריה דבר כזה "הפסקת אש חד־צדדית?").

בקיצור, לממשלה הזו אין "ביצים" וכנראה גם רצון להשלים את המשימה שכמעט כל אזרח מדינת ישראל ואנשי הצבא חפצים בה: הפלה של חמאס או לפחות חסימה של אפשרות להתחזקותו העתידית.

מתי ערוצי תקשורת יפסיקו לשתף פעולה עם האויב?

כמה אפשר להראות צילומי וידאו ותמונות של ערוצים המראים כמה הם מסכנים. דוגמה קלסית --- מראים בית הרוס, ללא קירות, קרבנות תחת הריסות ויוצרים תחושה שכל רצועת עזה כזו, שכל תושביה נשארו ללא גג ולמעשה "צה"ל הוא פושע מלחמה..."

איזה יופי... רק אני מתבלבל? זה אל־ג'זירה או ערוץ 2?

אולי מספיק? כשמסתכלים קצת שמאל וימינה מזהים למעשה שזה בית או שניים הרוסים בשכונה מסודרת ומשלמה, כשמראים תמונות של נוף כולם רואים בתים עומדים בשלמותם. (טוב לא כולם, יש פה ושם הרוסים).

כנ"ל כמה אפשר להראות תמונות של בכי של תינוקות פלסטיניים שנותרו ללא הורים וכד'. אני לא רוצה להגיד שהכול שם מפוברק... אם כי אני מתקשה מאוד להאמין לתמונות באדיבות רוייטרס הידועים ביצירת "תמונות תיעודיות".

אז אולי מספיק לנסות לגרום לנו "רגשות אשמה" על זה שהגנו על הבתים שלנו? לא נראה לי שהבועה התל־אביבית תתפוצץ ללא נפילה של איזה גראד באמצע "דיזינגוף סטנר" (טפו־טפו־טפו, חס־וחלילה, חמסה, חמסה) אם כי, גם זה לא בטוח.

אולי מספיק להציג את העם הפלסטיני המסכן --- הם בחרו בחמאס, הם בישלו את הדיסה שיאכלו אותה! צה"ל עשה הכל כדי להגן על אזרחים. ראיתם צבא אחר בעולם שמתקשר ומודיע שבעוד חצי שעה תיפול פה פצצה? אני לא.

האם ידענו שזה יבוא?

לפני כשלוש שנים בוצע "התנתקות" --- בעיקר התנתקנו מכל שכל ישיר --- עזבנו פילדלפי, עזבנו אנשים שעודדו להתגורר שם, בעיקר התנתקנו מלחשוב והסתגרנו בבועה של "עצמנו היפי נפש"... כמה קל להיות פציפיסט.

האם ידענו אז שנחזור לעזה? התשובה היא כן.

  • כבר אז אמרו שחמאס יתחמש ויגיע לאשדוד ואשקלון (למעשה הוא הגיע אפילו קצת יותר רחוק)
  • כבר לפני שנתיים נלחמנו בשתי החזיתות --- הלבנונית והדרומית
  • כבר לפני שנתיים אמרו שחמאס "מתחזבל"

אז למה הופתענו? כנראה שהיה נוח לחשוב שהכול יהיה בסדר... כרגיל העם הזה מאמין שיקרא הנס והכבשה תשב ליד הזאב (רעב). כרגיל חשבנו על מספר תרחישים וכמה מפתיע התרחיש הגרוע קרה.

מסתכלים לעתיד

מה אומרים היום?

  • ייתכן שחמאס יתחמש שוב, ייתכן שלא...
  • ייתכן שהם שוב ישגרו עלינו טילים, ייתכן שלא...
  • ייתכן שהאסלאם הקיצוני יתחזק ברצועה, ייתכן שחמאס ייפול בעצמו.
  • ייתכן שמחר יהיה שלום בכל העולם.

אז מה ההיסטוריה מלמדת? טוב, ברור... אבל כנראה לא לממשלה שלנו.

כפי שכתבתי לעיל: "כל עם זוכה לממשלה שמגיעה לו" (אני חייב להיזכר מאיפה הציטוט הזה). נראה שגם אנחנו, עם שאוהב אשליות --- זכינו לממשלה שמגיעה לנו. ממשלה של אשליות.

מחשבות לעתיד

  • תיזכרו מי ביצע התנתקות ואיך הוקמה קדימה
  • תיזכרו איזו מפלגת שמאל גדולה בראשות אהוד ברק תמכה במהלך הזה.
  • תיזכרו את ההיסטוריה

אני מקווה שתחליטו נכון בקלפי בבחירות הקרובות. העיקר שנלמד מטעויות של עצמנו, אם אנחנו כבר לא מסוגלים ללמוד מטעויות של אחרים.

תגובות

ik_5, ב־19.1.2009, 20:44

הסיבה שהפסיקו את הלחימה אם אני מבין מבין השורות היא שלא היה ניתן להשיג יותר תמיכה להמשך הפעולה. הסיבה שהיו לך נציגים אירופאים אתמול בארץ, היתה בשביל להגיד "תודה שהפסקתם". הביקור של מזכ"ל האו"ם, היה בשביל מס שפתיים, שלא נגיד שהאו"ם הוא חד צדדי (ואנחנו יודעים שהוא כן, אבל אנחנו אשמים בזה).

אתה צודק ברוב מה שאתה אומר (אם כי אני פחות פוליטי ממך, ויותר מתקשה לקבל דברים בשחור ולבן), אבל עם כל זה, לא אתה ולא אני רואים ונמצאים בנעליים של מקבלי ההחלטות ושל קציני צה"ל.

בקשר להתנתקות, הסיבה להתנתקות הייתה הקונטרה ל"יוזמת השלום של יוסי בילין". ככה שצריך גם להבין שיש לנו פוליטיקה מולכלכת ששני הצדדים עושים באותה מידה. ועם זה, אני לא בעד או נגד שום דבר כשאין לי את כל המידע הדרוש להחליט.

אני אבל כן הייתי בעד המבצע, ואני כן מרגיש שהוא היה צריך להימשך לפחות עוד שבוע שבועיים, אבל זו ההרגשה (גם) שלי.

ג'ניה, ב־20.1.2009, 21:00

אני חושב שאחת מהתוצאות החיוביות והיותר חשובות של ה מ-ב-צ-ע הזה היא שישראל הראתה לכל מדינות ערב כמה שהיא חזקה ומה היא יכולה לעשות. לגרום לאויבים לפחד זה לא פחות חשוב מלפגוע בחמאס. ושוב אני מדגיש שזה מבצע ולא מלחמה! חיל האוויר לא השתמש אפילו במחצית הכוח שלו.

זלדה, ב־9.6.2010, 0:05

במבט לאחור, לא היינו מספיק ברורים באותו מבצע... היינו צריכים להבהיר את עמדתנו בצורה כואבת יותר..

הוסף תגובה:

 
 כתובת דוא"ל לא תוצג
 

ניתן לכתוב תגובות עם שימוש בתחביר Markdown.

חובה לאפשר JavaScript כדי להגיב.

דפים

נושאים