טיפים למצביעים (או אלה שעוד לא הצביעו)

ב־10.2.2009, מאת ארתיום; פורסם תחת: תכנה ומחשבים, פוליטי; ‏4 תגובות

אחד הדברים המעצבנים בבחירות זה לדעת לאיפה אתה הולך. החלפתם כתובת אבל לא עדכנתם אותה? עכשיו לכו תחפשו את הקלפי שלהם. מוכר?

יש פתרון מאוד פשוט! גידי גוב ;), או ליתר דיוק http://www.gov.il/‎‏. נכנסים לאתר, מקלידים מספר הזהות, לוחצים על חפש... יש כתובת, מספר קלפי ואפילו כפתור להדפסה. עובד בפיירפוקס, אפיפני וגם קונקי! כך שגם למשתמשי לינוקס אין תרוצים לא להצביע.

עכשיו בעיה שניה, מתלבטים במי לבחר. יש לכם שני פתרונות

פתרון ראשון שהציע שחר שמש. בגדול נחמד ופשוט, אבל יש לו שני חסרונות עיקריים:

  • אתה מודע מה קיבלת, לכן, אתה יכול להיות מושפע מהתוצאות ולכן, התפלגות לא תהיה בדיוק אחידה.
  • אתה מסתמך על הוגנות של שחר שמש שבנה את האתר (לא שאני לא סומך עליו, אבל בכל זאת) והוגנות של מחולל מספרים אקראיים. (שחר, אולי תפרסם קוד מקור?) בנוסף, מה קורה אם יש באג?

טוב, ספרתי את ההצעה של שחר לחבר שלי פבל והוא העלה את הרעיון שאין לו את שני החסרונות האלה. מה שכן, הוא דורש יותר מאמץ.

במילים אחרות... אין תירוצים, כולם מבציעים!

תגובות

דורון, ב־10.2.2009, 14:01

על הבעיה הכי גדולה לא כתבת .. והיא שאתה יודע מה מבטיחים המועמדים .. אתה יודע כבר למי אתה מצביע .. אבל אתה גם יודע שאיך שהוא ההבטחות האלו יעלמו , יום אחרי הבחירות.

בחירות בישראל זה כמו לנסות לאפות עוגה על מדורה , אתה מכניס את המרכיבים המתאימים - אבל אתה אף פעם לא יודע מה ייצא .

:-)

  • דורון
ZooZ, ב־10.2.2009, 14:42

דורון, בגלל זה אני כנראה אצביע למרצ שבלי להצהיר כלום פשוט הצביעה נגד חוקי האח הגדול (יש באתר הכנסת אפשרות לראות היסטוריה של הצבעות במליאה) ולא לתי"מ שמבטיחה (בעזרתך ובעזרת אחרים) אבל הרקורד המעשי היחיד שיש להם בנושא הזה הוא שלילי.

בקיצור, הצבעה לפי עבר, לא לפי הבטחות לעתיד.

דורון, ב־10.2.2009, 16:14

אני לא איש של תי"מ .. אני רק עזרתי להם לעשות מה שלדעתי הוא נכון וטוב . בכנסת הקודמת היו אלו שדחפו לחוקי האח הגדול . המרכזי שבינהם הוא ח"כ שטרית. אבל , מכוון שלמרבית החכי"ם אין כלל את הידע הבסיסי כדי לענות במצב כזה , אין להם כמעט ברירה אלא לקבל את מה שהוא אומר , או עדר היועצים המומחים שהוא מביא .. לכן , מבחירה אישית שלי , אני לא בודק לאחור מי הצביע כי לא הבין .. אלא מה הם יעשו הלאה . וכל אחד שיעשה בנושא הזה , זה טוב בעיניי . גם אם הוא ממר"צ , גם אם הוא מתי"מ , גם אם הוא מכל מקום אחר על המפה הפוליטית . יותר מכך , הוא יכול לקבל כל עזרה שאני אוכל לגייס על מנת שיבין את המשמעות של החוקים הללו .

כמו שכתבתי בעבר, נראה לי שזה חשוב מידי, מכדי להפקיר את זה בידיים של אנשים שלא מבינים , ואם צריך , אז פשוט נסביר, נלמד , נתלבט ביחד איתם.

  • דורון
ZooZ, ב־10.2.2009, 20:42

כתבתי כבר אצלך ואני אבהיר שוב כאן:

זה שהסברת וכתבת וכו' וכו' זה מעולה. גם זה שהם קיבלו ורשמו את זה במצע זה מעולה.

בכל זאת, מה שקובע זה ההצבעות בכנסת. שני ה"מעולים" לעיל מעולים כי הם יוכלו בעתיד, בתקווה, לשפר את ההצבעות אבל אני העדפתי ללכת (למרות שאני רחוק מהם בהרבה תחומים אחרים) עם מפלגה שמצביעה כבר היום כמו שאני רוצה. אני מבין ושמח גם על מי שמצביע תי"ם, צריך גם שיהיה להם הזדמנות להוכיח עמידה מאחורי המצע שלהם.

הוסף תגובה:

 
 כתובת דוא"ל לא תוצג
 

ניתן לכתוב תגובות עם שימוש בתחביר Markdown.

חובה לאפשר JavaScript כדי להגיב.

דפים

נושאים