קונגרס הסלסה 2009, סיכום מנקודת המבט האישית

ב־29.4.2009, מאת ארתיום; פורסם תחת: מוזיקה וריקוד; ‏4 תגובות

לפני מספר ימים חזרתי מקונגרס הסלסה ה־7, שהיה בהפוגה בשנה שעברה. זהו הקונגרס השלישי שאני משתתף בו וחייב לציין שהוא לא אכזב אותי גם הפעם. לא אגיד שמבחינתי היו הרבה חידושים, בסה"כ היו סדנאות, הופעות ומסיבות דומות בכל הקונגרסים שהשתתפתי בהם, אבל, הוא היה מאוד מהנה --- אווירה של "טירוף הריקודים" במשך יומיים, שבהחלט שווה את זה.

סדנאות

מבחר הסדנאות היה מאוד דומה לאלו של שנים הקודמות, אבל היו גם כמה חידושים מעניינים.

סדנת הסלסה הקולומביאנית של ג'ון רודריגז וג'ואנה וסקז הייתה ממש לא דומה לכל סגנון הסלסה שמלמדים בארץ: צעד בסיס שונה לחלוטין, המון עבודת רגליים יחסית מעט "תרגילים רגילים". אחרי הסדנה כולם יצאו עייפים, כאילו שהם השתתפו בשיעור אירובי. גם ההופעה שלהם הייתה פשוט מדהימה.

השנה, בתכנית הסדנאות היה דגש הרבה יותר חזק על סגנונות ריקוד מעבר לסלסה. למרות שבכל שנה היו סדנאות של סגנונות אחרים, השנה זה היה מורגש במיוחד: למבדה, קופוארה, בצ'טה, צ'אצ'ה, סווינג, סמבה, היפ־הופ, פלמנקו ועוד. היו פחות סדנאות עם תכני סלסה נקיים. לפי דעתי, זהו שינוי מבורך כי הוא עוזר להרחיב אופקים וגם נותן חשיפה מצוינת לבתי הספר ומועדונים מחוץ ל"עולם הסלסה".

אני רוצה לציין עוד מספר סדנאות שנהניתי מהן: סדנת כלי הקשה של אלי צוויק שיצאתי ממנה בהרגשה --- "אני לא מבין כלום במוזיקה"; סדנת סווינג וסדנת קפוארה שמאוד נהניתי מהן.

הופעות ואורחים מחו"ל

השנה, היו יחסית מעט אורחים מחו"ל בהשוואה לשנים קודמות. אני לא אגיד שזה היה חסר לי, אבל זה היה בהחלט מורגש. רבים, מהם היו, למעשה, ישראלים שזה עתה מתגוררים ומופיעים בחו"ל. אחד ה"אורחים הקבועים" של כל קונגרס הסלסה הישראלי "סופר מריו" לא השתתף בו.

אחת ההופעות בקונגרס הייתה מאוד חשובה וריגשה אותי באופן אישי --- ההופעה של צוות "ביילה סלסה" (הידוע גם כ"סלסה בפקולטה") --- המועדון שהתחיל, עם שתי קבוצות לימוד קטנות באולם הספורט, המועדון בו גדלתי כרקדן סלסה, מועדון בו "גדלו" רבים מחבריי וכיום הם מרימים הופעה ברמה גבוהה בקונגרס בינלאומי! באמת, אין לי מילים אלא להגיד כל הכבוד.

שונות

השנה, לא היה המצעד המסורתי מהמלון בו התרחש האירוע, דרך הטייל למרכז העיר. מבחינתי, זאת הייתה הפתעה. מה שכן, זה לא היה חסר לי במיוחד כי נתן מרווח זמן מצוין לנוח ולהתאושש לקראת המסיבה בערב.

הופעות חיות, היו, לטעמי, בשעות מאחרות מידי, יש אנשים שמתקשים להחזיק מעמד עד השעות המאוחרות כל־כך אחרי יום עמוס בסדנאות.

לינה: המלצה חמה --- קחו את אחד המלונות המרכזיים, שווה כל רגע: שלוש ארוחות ביום בנוסף לאירוח ברמה גבוהה, חוסכות המון זמן וכוח חיוניים למסיבות בערב.

סיכום

מחכים לקונגרס הבא :-)

תגובות

meital, ב־29.4.2009, 19:51

זה נשמע ממש מגניב! האמת שחשבתי לרגע ללכת לזה, ואז הגעתי למסקנה שעדיף שנה הבאה כשאני אשכרה אדע לרקוד ברמה מספיק גבוהה ;)

ארתיום, ב־29.4.2009, 20:08

ז הגעתי למסקנה שעדיף שנה הבאה כשאני אשכרה אדע לרקוד ברמה מספיק גבוהה ;)

האמת, לא חייב לדעת לרקוד ממש טוב. אם כי זה יותר כיף כשאתה יודע יותר. למעשה, בקונגרס יש תמיד גם די הרבה מתחילים.

meital, ב־29.4.2009, 20:14

טוב נו...עלית על זה...זה בגלל שעדיין אין לי נעלי סלסה ;) (מי חושב שלמכור נעליים ב-600 שקל זה סבבה?!)

ארתיום, ב־29.4.2009, 20:19

מיטל, יש נעלי סלסה יותר זולות (דווקא בקונגרס תמיד יש דוכן שלם של נעלי ריקוד).

הוסף תגובה:

 
 כתובת דוא"ל לא תוצג
 

ניתן לכתוב תגובות עם שימוש בתחביר Markdown.

חובה לאפשר JavaScript כדי להגיב.

דפים

נושאים