נפלאות ה־Comet בשרתי האינטרנט המודרניים...

ב־28.8.2009, מאת ארתיום; פורסם תחת: תכנה חופשית, אינטרנט, לינוקס, תכנה ומחשבים, CppCMS; ‏2 תגובות

כפי שפרסמתי לאחרונה, אני עובד על תמיכה ב־Comet או HTTP Push ב־CppCMS. כאשר הכוונה לאפשרות שרת האינטרנט ליידע את הלקוח על אירוע חדש, למשל: "הגיעה מסר מידי חדש, או מחיר המניה השתנה" -- למעשה להעביר אירועים ללקוח בזמן אמת.

כיצד התהליך מתבצע? הלקוח פונה לשרת עם בקשת HTTP לקבל עדכונים; והשרת, במקום לענות באופן מידי ממתין ומחזיק את הקשר פתוח. כאשר מגיע האירוע החדש, כמו עדכון מחיר המניה או הודעה חדש מחבר, התשובה נשלחת והתליך חוזר.

לא מי יודע מה מסובך כמובן זה גם תלוי ביכולת השרת להחזיק קשר HTTP פתוח למשך הרבה זמן.

אבל, מה קורה אם הלקוח סוגר את הקשר לפני שהוא מקבל תשובה? בבקשות HTTP רגילות זה אירוע נדיר והיישום בצד השרת יכול בקלות "להתעלם" ממצב כזה. ביישומי Comet זה שונה: מספיק שמישהו נכנס לאתר שמחכה לדף שמבצע בקשה מסוג זה ויוצא ממנו, הקשר לקבלת עדכונים ייסגר.

אבל מה יישום Comet אמור לעשות? תחשבו שמספר הבקשות HTTP שנסגרות לפני דיווח על אירוע מסוים יכול להיות הרבה יותר גדול ממספר התגובות הרלוונטיות בפועל. אז יישום תקין צריך לזהות ניתוקים כאלה, ולמחוק אותם מ"רשימת התפוצה שלו".

אבל מה? יישום ה־Comet בד"כ לא מדבר ישירות עם הלקוח בעזרת HTTP אלא מדבר עם שרת web בעזרת פרוטוקול סטנדרטי כמו FastCGI או SCGI. לכן, תפקידו של השרת הוא לדווח ליישום על כך שהלקוח סגר את הקשר. למעשה פרוטוקול FastCGI מגדיר במפורש דרך להפסיק בקשה מסויימת ע"י סגירת ה־socket או שליחת בקשה מיוחדת "Abord Request", כנ"ל ניתן לבצע בעזרת scgi ע"י ניתוק ה־socket.

פשוט? כן. האם זה קורה בפועל? לא ממש.

אחרי שמימשתי מערכת ניתוק הקשר ובדקתי אותה על שרת http פנימי, החלטתי לבדוק את ההתנהגות של שרתי web אמתיים: Lighttpd,‏ Nginx ו־Apache2. מה שגיליתי היה ממש לא נעים: למעט Nginx אף שרת לא מדווח על ניתוק הקשר לא מעל FastCGI ולא מעל SCGI.

לצורך דוגמה פשוטה, אני יצרתי חיבור ומיד סגרתי אותו, כך עשיתי עשר פעם.

  • Nginx הוא היחיד דיווח על כך ליישום FastCGI באופן מידי ואפשר לי לטפל בלקוח ש"נעלם"
  • Apache דיווח רק אחרי timeout ארוך של כדקה הן ב־FastCGI והן ב־SCGI.‏
  • lighttpd בכלל שכח מזה והחזיק קשרים פתוחים כל הזמן -- יותר מזה בירידה, הוא התלונן על כך שהיישום שלי "נעלם" ולא ענה לבקשת השרת (שאין לו כבר למי להעביר אותה).

בקיצור... זה היה מאוד מאכזב. אני הייתי מוכן לקבל את זה מ־Apache שידוע כשרת שלא נועד לטפל בהרבה קשרים פתוחים, אבל Lighty? פתחתי על זה באג.

מזל שמימשתי שרת HTTP פנימי בעצמי.

תגובות

אלי, ב־5.2.2012, 13:11

שלום, ראיתי את הפוסט שלך על יישומי comet. האם תוכל לשלוח לי דוגמא לקוד כזה?

תודה מראש, אלי

ארתיום, ב־5.2.2012, 13:17

ראה: http://cppcms.com/cppcms_ref_v0_99/examples_page.html

כמובן עבור CppCMS :-)

הוסף תגובה:

 
 כתובת דוא"ל לא תוצג
 

ניתן לכתוב תגובות עם שימוש בתחביר Markdown.

חובה לאפשר JavaScript כדי להגיב.

דפים

נושאים