מספר ימים עם Unity

ב־1.12.2011, מאת ארתיום; פורסם תחת: תכנה חופשית, לינוקס, תכנה ומחשבים; ‏6 תגובות

כבר הרבה זמן עבדתי עם Ubuntu 10.10 ויצא כבר 11.10 אז החלטתי שאחרי שנה שלא שדרגתי את האובנטו שלי הגיע הזמן לשדרג. כיוון שלא ניתן לקפוץ בין שתי גרסאות שונות אז נאלצתי לשדרג קודם ל־10.04. כיוון שהייתי צריך לעבוד על המחשב על איזושהי עבודה דחופה, החלטתי לדחות את השדרוג הבא ולא להתעסק יותר מידי עם הגדרות (כי לא היה לי זמן לזה).

אז החתחלתי לעבוד עם Unity. דבר ראשון שקפץ לי: הם ניסו להעתיק את הממשק של Mac OS X. העתיקו את התפריט שמופיע למעלה העתיקו את ה־Dock. האמת שלא אהבתי את זה, אבל החלטתי לתת לזה ניסוי.

ברגע שהתחלתי לעבוד גיליתי תכונה מאוד חשובה שלמען האמת, בגללה פותח Unity במקור: התאמה טובה למסך רחב ונמוך - המסך של מחשבים ניידים. באמת יש אופטימיזציה טובה וניצול מאוד יעיל של מסך - בעיקר בגלל התפריט שמופיע למעלה ומצב full-screen בו הוא עובד.

אבל פה פחות או יותר נגמרו התכונות הטובות וכאן התחילו בעיות שימושיות שלי איתו:

  1. אין appletים... זה אחד הדברים החשובים מבחינתי, תמיד מופיע לי מד העומס, מד צריכת הזיכרון. איפה אפלט של שולחן עבודה וירטואלי שאפשר להזיז חלון פעולת עכבר אחת?
  2. התאמה אישית... איפה אני עושה התאמה אישית של ממשק? איך למשל אני מגדיר 6 שולחנות עבודה ויראואליים או 4 שיושבים בשורה אחת. קשה למצוא ולמשל אפילו חיפוש בתפריט הציג לי שתי תוכנות של הגדרות (אחד של Gnome והשניה של KDE)
  3. איך אני מגיע להגדרות המערכת וכד', למשל כיצד מגדיר מדפסת. פעם היה תפריט ברור System->Printing ומה עכשיו?

לסיכום, רעיון יפה, במיוחד למחשבים ניידים, אבל זה רחוק מלהיות שמיש.

טוב, אחרי שאשדרג ל־11.10 אחזיר את ה־Gnome הרגיל (או שגם הוא ייהרס כי זה היה Gnome 3?)

אני כבר מחכה ש־12.04 תשוחרר - LTS אז אני לפחות אדע שיש לי שקט בלי מהפכות למשך שנתיים.

תגובות

Shlomi Noach, ב־1.12.2011, 11:39

לצערך לא תוכל לחזור ל-GNOME אם תשדרג ל- 11.10 משום שאובונטו הפסיקו את התמיכה בו. שפוט לא תוכל לבחור בו יותר.

ארתיום, ב־1.12.2011, 11:44

לצערך לא תוכל לחזור ל-GNOME אם תשדרג ל- 11.10 משום שאובונטו הפסיקו את התמיכה בו. שפוט לא תוכל לבחור בו יותר.

למה? דווקא יש חבילה gnome-shell ואפשר להתקין Gnome 3 (כמובן שיהיה לך session נפרד בכניסה כמו שאתה בוחר KDE)

צפריר כהן, ב־1.12.2011, 11:56

לא קשור ישירות ליוניטי. אני משחק קצת בימים האחרונים עם מחשבון נייד שנחן במסך עם רזולוציה 800x480 (וזהו). אני מריץ עליו דביאן (Testing). את גנום 3 לא הצלחתי להריץ בינתיים בגלל כרטיס המסך העלוב. גנום 2.32 של ה-fall back עובד. אבל יש יותר מדי תוכניות שלא מתאימות למסך הנמוך הזה.

KDE עובד לא רע (ללא שום האצה. אבל אפשר להסתדר גם ככה). הכל מתאים למסך הקטן. גם E17 נחמד, אבל קצת מוגבל לייעוד הבסיסי של המחשב האמור.

shlomil, ב־1.12.2011, 14:25

גם אני חיפשתי את מקומי בעולם הדסקטופים החדש וגיליתי שאני ממש מסתדר יפה עם גנום שלל. לא הצלחתי להתחבר ליוניטי.

אודי, ב־4.12.2011, 21:53

הי ארתיום!

גם אני שידרגתי שלוש גרסאות ל-11.10 כי נראה שבגיע הזמן, ושולחן העבודה חשך עלי. אחרי כמה ימים של נסיונות סרק להתמודד עם unity או gnome shell החלטתי שכרגע הקרב אבוד ושאין מנוס אלא למצוא תחליף ראוי לבלאגן שהם עשו שם. אחרי עוד כמה בדיקות מצאתי את שולחן העבודה שמתאים לי בקצה השני של הסקאלה: Awesome Window Manager http://awesome.naquadah.org/ אני מזהיר ( http://en.wikipedia.org/wiki/Red_pill_and_blue_pill ) שמקדם הגיקיות שלו גבוה מאוד, ויש בו המון דברים שהופכים אותו ללא מתאים כשולחן עבודה כללי - אבל עבורי, כמתכנת, אחרי כמה וכמה התאמות ושיפצורים, הוא נותן מענה מרתק לשימושים היום יומיים שלי. ראה הוזהרת .

אודי

ManicQIn, ב־5.12.2011, 13:20

Gnome 3 שונה מאוד מ2. והכי גרוע שהno effect שלו ממש לא דומה למה שהיה ב2 ומתנהג שונה.

אין לי בעיה עם גנום 3 אני דווקא אוהב אותו (גם ליוניטי אין לי הרבה תלונות) והתחלתי להתרגל להחליף חלונות עם העכבר מאשר המקלדת. (אני מעדיף לעבוד עם מקלדת אבל זה במקרים מסויימים זה יותר מהיר מalt tab)

הוסף תגובה:

 
 כתובת דוא"ל לא תוצג
 

ניתן לכתוב תגובות עם שימוש בתחביר Markdown.

חובה לאפשר JavaScript כדי להגיב.

דפים

נושאים