למידת מכונה פתוחה באמת, האם אני נלחם בקרב עבוד מראש?

ב־16.8.2024, מאת ארתיום; פורסם תחת: תכנה חופשית, פיתוח, תכנה ומחשבים, בינה מלאכותית; ‏0 תגובות

לפני מספר שנים התחלתי פרוייקט dlprimitives - המימוש הבסיסי של פעולות Deep Learing ב־OpenCL. והמשכתי לתמיכה ב־OpenCL ב־pytorch. אני ממשיך לפתח את המודול של PyTorch על אש קטנה והאמת, הגעתי לביצועים מרשימים גם עבור כרטיסי nvidia וגם amd.

למה בעצם אני משקיע את זמני בזה:

  1. קודם כל, כל תעשיית ה־deep learning היום מבוססת על דברים סגורים. למרות שהכלים כמו pytorch הם פתוחים לחלוטין - למטה יושב הקוד של cudnn ששמור בכספת.
  2. למרות שיש עוד 2 שחקנים רציניים בשוק כרטיסי המסך (AMD ולאחרונה גם Intel) והקוד שלהם פתוח - כל אחד ממציא גלגל מחדש ועושה משהו משלו. למעשה אין שום דבר משותף בין הקוד שלהם. אם אני רוצה לשפר טכניקה קיימת או להביא איזה כלי חדש אני נתקל בבעיה רצינית:

    • אני חייב לשפר משהו שאין לי גישה אליו (cudnn) וזה מאוד קשה.
    • אם זה תופס צריך למעשה מספר מימושים לכל אחת מהפלטפורומ האלה.
  3. אם מישהו רוצה להשתמש במודלים מאומנים - המימוש הוא תלוי חומרת המשתשת - למעשה צריך לתמוך בכל תשתית בנפרד nvidia-cuda, amd-rocm, intel - xpu וב־apple עוד איזו שטות - כמובן אין שום הבטחה שזה למעשה יעבוד בכל מקום.

אז אני עובד על משהו שעובד על כולם OpenCL וגם מגיע בין 60% ל־80% ממה שאפשר הגיע עם המימוש המקורי (שזה cuda/rocm).

אני ממשיך לראות את amd משפרים את rocm מצד אחד (לפי שבוע התקנתי pytorch rocm על אובונטו 24.04 בצורה יחסית חלקה וזה פשוט עובד) ומצד שני הורסים אותו - כי מוציאים תמיכה בכרטיסי ישנים ותומכים באופן רשמי רק בדברים ייעודיים. למעשה rx6600xt של גם לא נתמך באופן רשמי וצריך להשתמש במשתנה סביבה שיתייחסו אליו כמו לכרטיס הנתמך

אני רואה ש־intel גם הולכים בכיוון זה ועל פניו אפשר גם לאמן היום על הכרטיסים שלהם. אבל הם מסתמכים על על טכנולוגיה נוספת שעוד פעם לא תואמת לשום דבר אחר.

כל ההשקעות של Intel ושל AMD הן למשהו מידי שיעשה טלאי אבל לעולם לא יפתור את הבעיה האמתית של העולם ה־DL.

לכן, אני ממשיך לעבוד ורואים שהחברות האלה ממשיכות לבזבז משאבים על משהו שלא באמת עוזר מלבד לאלה שנתקעו עם מסך amd/intel וגילו שאולי גם בא להם לאמן רשתות ניירונים. ברור לכם שהם יתייאשו תוך כלום זמן ופשוט יקנו כרטיס טוב של nVidia שבאמת יעבוד כמו שצריך.

טוב, נו. אני לפעמים מנסה להרים פרוייקטים שנראים בלתי אפשריים. האם זה יצליח? לא יודע - המשאבים שלי מוגבלים: שעה־שעתיים כמה פעמים בשבוע כשאני לא עסוק בדברים אחרים. אם היה לי צוות של 5-6 מפתחים שעובדים על זה במשרה מלאה - ללא ספק זה היה מצליח. אבל אין לי משאבים כאלה.

מצד אחד אני נהנה מהצלחות קטנות - באמת, המפתחים של pytorch מאוד עוזרים. ובכל פעם זה מתקדם והופך לקל יותר להתקין או להשתמש בזה. מצד שני לפעמים זה מייאש כמה עבודה יש לי וכמה השחקנים הרציניים - האלה עם הכסף עושים שטויות גמורות במקום לשתף פעולה (אגב למען האינטרסים שלהם)

ועכשיו שאלה: מכירים שירות ענן שמאפשר לבנות חבילות ל־pip (רצוי גם לחלונות)

הוסף תגובה:

 
 כתובת דוא"ל לא תוצג
 

ניתן לכתוב תגובות עם שימוש בתחביר Markdown.

חובה לאפשר JavaScript כדי להגיב.

דפים

נושאים