ספאם -- עד מתי?

ב־25.9.2007, מאת ארתיום; פורסם תחת: אינטרנט, תכנה ומחשבים, WordPress בעברית, ספאם; ‏6 תגובות

היום אני שמח שלא פתחתי בלוג בבלוגלי, לא, לא בגלל שיש לי טענות כלפיהם אלא בגלל שאני מעדיף להתמודד עם הבעיות בעצמי.

היום בלוגלי נפל קורבן להתקפת ספאם. הכל התחיל מזה ש-eSafe התחיל לסנן את שם המתחם blogli.co.il כמקור פורונו. היום מי שנכנס לאתר מגלה ש... יש עשרות בלוגים חדשים -- שנפתחו ע"י ספאמרים של פורנו. אותו הדבר קורה גם בפורום.

כמובן שבלוגלי הם ממש לא היחידים. בגלל התקפת ספאם על האתר של מודעון הסלסה שפיתחתי פעם, אחרי שהוא הושבת כמעט לשבוע בניסיונות שונים ומשונים להפתר מספאמרים, נאלצנו להתיר רישום לפורום רק דרך אישור המנהל. הייתי צריך לעשות שמיניות באוויר על מנת לפתור בעית הספאם בבלוג שלי.

כמה נזק הם גורמים! כמה שנות אדם מושקעות על לחימה בהם! כמה רוחב הפס מבוזבז עליהם! אם ל-Yahoo או ל-Gmail יש פילטרים פחות או יותר יעילים לסינון זבל של דוא"ל, כשמדובר באתרים, זה הרבה יותר מסובך. בגלל שספאמרים משתכללים מעת לעת, כך שלמשל ה-captcha של phpBB כבר לא מהווה עבורם מכשול, אז אנשים ללא רקע בתחום web פשוט לא מסוגל להתמודד עם הבעיה. מי שרוצה להרים פורום פשוט נאלץ לגלות שהוא מיד מותקף ע"י מזיקי רשת שונים.

יש מעט מאוד כלים סטנדרטיים שקיימים במערכות תוכן שיודעים לעשות את העבודה באופן יעיל. מכאן, שמערכות תוכן מוכנות, שמפוצחות ע"י ספאמרים הופכות סיוט למנהלים שלהם.

עכשיו נחפור קצת יותר עמוק. עם הספאם המכני של רובוטים עוד איכשהו אפשר להתמודד. מה לעשות עם ספאם טלפוני? זו הטרדה של ממש כשמתקשרים אליך 3 פעמים ביום להציע שואב אבק חדש או מסנני מים לשוכללים? מה לעשות עם הסלולרי שמפוצץ ב-SMS בגלל שאיזשהו גורם החליט שבגלל שמסרו לו את מספר הסלולרי שלי אז מותר לו לשלוח לי הודעות זבל?

הנזקים של ספאם גורמים לבזבוזי הון עצומים של חברות ושל יחידים. השאלה היא, מה נעשה בנידון?

  • מדוע ספאמרים לא נכנסים לכלא על הטרדה?
  • מדוע אני לא רואה שינויים בחקיקה בנידון?
  • מדוע אדם אמור להיחשף לאלפי מטרדים בכל מקום: בתיבת הדואר רגילה ואלקטורנית, טלפון נייד וטלפון רגיל, אתר שהוא משתמש בו ואתר שהוא מקים אותו?
  • מדוע האתרים נחשפים כמעט ללא יוצא מן הכלל להתקפות DoS של אלו שהחליטו שמותר להם?

אולי כדאי שאנשי איגוד האינטרנט או ארגונים אחרים שכל כך דואגים לזכויות אזרח שאחת החשובות בהן היא פרטיות, יפנו למחוקקים שיטפלו בסוגית המטרדים הפרסומיים: ספאם טלפוני, ספאם דוא"ל, ספאם הודעות לאתרים, ספאם תיבות הדואר.

אולי רק אחרי שכמה עשרות מהם ייכנסו לכלא, אנחנו נוכל סוף סוף לפרסם את כתובת דוא"ל שלנו ללא חשש לשימוש לא הוגן, לבנות אתרים לנועדו לשרת בני אדם ולא להתמודד עם רובוטים חרמניים, לקרוא דואר שמיועד לנו אישית.

תגובות

DoK, ב־27.9.2007, 1:02

אתה מעט מפריז בחשיבות ההצפה של בלוגלי. בתור מי שיש לו בלוג אצלם אני שמח לבשר לך שרק ביקור כאן לימד אותי שיש בעיה. אם הדף הראשי שלהם הוצף אז אולי לא זכיתי לפרסומת העודפת שהם נותנים אבל זה לא פגע בבלוג לי ואותו הדבר נכון גם לגבי הפורומים.

ארתיום, ב־27.9.2007, 12:33

הבעיה היא שהיום eSafe מכיר בבלוגלי בתור אתר פורנו. לכן, בכל מקומות העבודה בהם משתמשים בו (ויש המון כאלה), לא ניתן לגשת ישירות לבלוגים של אנשים הגונים כמו שלך, של elcuco ועוד.

כמובן יש דברים כמו proxy למיניהם שניתן לעקוף בעזרתם את eSafe אבל זה עדיין מאוד מפריע.

למעשה, ספאמרים גרמו לכך שאתר בלוגלי נכנס לרשימה שחורה.

אני מאוד מקווה שהם יפתרו את הבעיה. בכל אופן, אני מקווה שהם יתייחסו לנושא.

רן יניב הרטשטיין, ב־27.9.2007, 13:43

מישהו מחבר את הספאמרים האלה לרשת. מישהו מספק להם שירותים משרדיים שונים, מישהו מספק להם שירותי ראיית חשבון והגנה משפטית ויש גם מי שמנקה את הרצפה במשרדים שלהם. מישהו מוכר להם את השרתים, ומישהו מתחזק להם אותם. אני אפילו די בטוח שחלק גדול מהם משלמים מיסים.

והכי חשוב, יש מי ששוכרים את השירותים שלהם.

חוץ מזה, שיש גם די הרבה אנשים שמתפרנסים מהמלחמה בהם, והקיום שלהם רק מנציח את הצורך בחברות רשת גדולות כמו יאהו וגוגל - כי כפי שציינת, הן בין הבודדים שמצליחים להתמודד איתם בהצלחה.

ארתיום, ב־27.9.2007, 15:10
אני אפילו די בטוח שחלק גדול מהם משלמים מיסים והכי חשוב, יש מי ששוכרים את השירותים שלהם

בדיוק בגלל זה יהיה יחסית קל להוציא אותם מחוץ לחוק. הרי לא צריך לרוץ רחוק על מנת למצוא את המפרסמים/מזבלים. הכל גלוי ומתועד רק המחוקק צריך להרים כפפה. ומצידי שחברות אבטחה יפשטו רגל בגלל שלא יהיה צורך להלחם בספאמרים

יש לי בלוג!, ב־4.10.2007, 18:48

למה לא להשתמש בבלוגלי...

בלוגלי זה אתר מצוין. הוא מאפשר לפתוח בלוגים בלי פרסומות (ואפילו אפשרות להוסיף פרסומות) יש לו מתחם אישי לכל אחד כך שהקישורים יהיו פשוטים. תוכ...

אורח, ב־31.12.2007, 15:53

תשמע הספאם כל כך נפוץ היום שאי אפשר להאשים אותם על שנגררו לתוך כדור השלג הענקי הזה..

הוסף תגובה:

 
 כתובת דוא"ל לא תוצג
 

ניתן לכתוב תגובות עם שימוש בתחביר Markdown.

חובה לאפשר JavaScript כדי להגיב.

דפים

נושאים