תגובה ל"אופטימיזצית זמן טעינה"

ב־29.10.2007, מאת ארתיום; פורסם תחת: תכנה חופשית, לינוקס, פיתוח, תכנה ומחשבים, WordPress בעברית; ‏0 תגובות

כפי שאח"י דקר ציינה, יש לה בעיות של תגובות נעלמות, והתגובה שלי לפוסט "אופטימיזצית זמן הטעינה -- למה?" נעלמה. אבל שמרתי אותה בצד. לכן, אני מביא אותה כאן. מפה היא לא תיעלם...

שלום אח"י דקר,

ראשית כל אני חושב שהפוסט הזה יכול לעניין אותך: וורדפרס וביצועים.

קודם כל צריך להבין שיש שתי בעיות בנושא, שני צווארי בקבוק למערכת:

א. רוחב הפס ב. מערכת התוכן

ככל שבדף הראשי יהיה יותר תמונות, flash ושאר הירקות, כך זמן טעינת הדף יהיה ארוך יותר (בביקור הראשון).

מצד שני, יש גם נושא כמות התוכן. במיוחד אצל משתמשים שאוהבים להציג את כל הפוסטים במלאם בעמוד הכניסה -- וזה המון תוכן (הרוב ).

לטיפול בבעיה יש מספר שיטות:

א. לזרוק את כל התמונות המיותרות מהעמוד הראשי -- הוא אמור להיות קל, לא עמוס במיוחד שזה יקל גם על ניווט (ד"א אח"י -- הבלוג שלך אינו דוגמה טובה). ב. לא לפרסם את כל הפוסטים במלואם בעמוד הראשי -- בשביל זה יש תג more שמומלץ להשתמש בו. ג. אם יש לכם גישה להגדרות apache אז mod_deflate -- דחיסת דפי html. מניסיון שלי, על קו ADSL עם 12kb העלאה זה שיפור מהירות פלאים.

אם הספק שלכם קמצן על רוחב הפס, או אתם יושבים על ADSL/כבלים -- דברים כאלה מאוד חשובים -- בייחוד דחיסת gzip ע"י mod_deflate.

אם אין גישה להגדרות שרת, ניתן לעשות זאת בעזרת גישה ל-php.ini או אפשר להפעיל דחיסה בבלוג עצמו. (אבל כאן יש בעיה ראה בהמשך).

הנושא השני -- והיותר כואב זה מערכת התוכן של WP. חייב לציין שזו אחת המערכת הלא יעילות ביותר. היא מסוגלת לייצא רק כ-3-5 עמודים בשניה על Athlon XP 64 3000 עם 1G של זכרון (שזו בושה למפתחים). בכל הנושא ביצועים -- היא מממממש גרוע, מה שלא יגידו.

פה אין פתרון אלא לזרוק WP לפח או לשכתב אותו (כן אני יודע). אבל יש גם משהו יותר פשוט -- WP Cache 2, תוסף שמאפשר caching של דפים ומשפר ביצועים פלאים ע"י כך שבמקום לייצר את אותו הדף מחדש הוא שומר אותו ב-cache. זה משפר ביצועים בסדרי הגודל ומאפשר לבלוג שלכם לעבור כל digg או ynet בקלות (אם יש מספיק רוחב הפס).

אבל פה צריך להיזהר משני דברים: א. gzip ברמת WP לא יעבוד, רק ברמת php או שרת, או קצת להתאמץ וניתן למצוא פתרונות גם לזה (לפחות google נותן פתרון מהר מאוד). ב. כל מיני תוספים נגד spam עלולים לא להסתדר איתו בגלל ניהול session ועוד.

אלה היו 30 שניות על WordPress וביצועים...

(בעצם, יכולתי לכתוב פוסט שלם אצלי... אבל לא משנה).

הוסף תגובה:

 
 כתובת דוא"ל לא תוצג
 

ניתן לכתוב תגובות עם שימוש בתחביר Markdown.

חובה לאפשר JavaScript כדי להגיב.

דפים

נושאים